Фабриката за идеи отново отправя предизвикателства

Между 25 и 29 септември „Фабрика за идеи“ ще осъществи за втори път формата, създаден от сдружението – „Предизвикателството за социална промяна“. Местен партньор в Бургас е сдружение „Хамалогика“.

Мотото на тазгодишното издание на „Предизвикателството за социална промяна“ е „Ремонтирай системата“.

Регистрацията за участие вече е отворена на сайта на инициативата – predizvikatelstvoto.bg. Дръзките и креативни българи могат да се регистрират до 21 септември.

И тази година участниците в „Предизвикателството“ ще търсят иновативни и смели решения на проблеми от следните области – граждани и администрация, прозрачност и борба с корупцията, бедност, околна и градска среда, младежка заетост, работа с общности, достъп до култура, справедлива търговия и земеделие, толерантност, образование.
Второто издание на формата ще се проведе в 5 града – Пловдив, Враца, Бургас, Русе и София.

Как да подобрим градската си среда? Какви решения можем да сътворим, за да компенсираме все по-растящата пропаст между поколенията? Какви са възможните решения на ежедневните ни предизвикателства в общуването между граждани и администрация? Как да намалим корупцията и да измислим модели за предотвратяването й на местно и национално ниво? Как да подпомогнем връзките в обществото ни – между живеещите в града и селото, между етноси, между поколения? Това са само някои от посоките в мисиите, в които регистриралите се в Предизвикателството за социална промяна 2015-та ще трябва да се гмурнат.

Четиридневно приключение между 25ти и 29ти септември очаква всеки, който реши да  се потопи заедно с приятелите си в генерирането на  иновативно решение, което да носи устойчива позитивна промяна по сериозен обществен проблем.  Екипите ще могат да изберат локация за своите „мисии“ в един от пет града в страната – Бургас, Враца, Пловдив, София или Русе. Специални „Ангели“ пък ще помагат на участниците да развият идеите си по методите на системното и дизайн-мислене, за да достигнат до наистина реалистични решения на обществено-значимите проблеми, с които ще се сблъскат.

След като презентират предложенията си пред местната общност, медии и бизнес, избраните от публиката идеи и техните автори ще продължат в представяне на национално ниво и екипите ще могат да намерят подкрепа за осъществяването им.

Така „инвеститори“ в промяната и нейни основни „акционери“ в страната ни стават самите граждани. Решенията от своя страна ще бъдат „съхранявани“ в своеобразна „Банка за идеи“ онлайн. Това ще е първата „банка“, чиято “ликвидност’ ще се измерва с повишаването на общественото благо и позитивно социално въздействие на идеите. Така всеки, който не е успял сам да генерира решение или да се включи в четирите дни на Предизивкателството, би могъл да хареса идея и да инвестира в нея своето време и подкрепа.

Сред решенията на 2014та бяха Социално-предприемачески бранд за разсад, произвеждан от младежи аутисти в музикална терапевтична градина, Мобилен акселератор-фургон за малкия бизнес в квартал Столипиново (Пловдив), Социално предприятие за компостни тоалетни, което решава проблема с канализацията в махалата на Синеморец, Решение за заетостта на жени в предпенсионна възраст като домакини на междублокови пространства и много други.

Екипите финалисти получават и възможността да са част от Инкубатора за социални иновации, в който ще имат възможност да работят с ментори и обучители, за да се стигне до реализация на идеите им.

Желаещите да се включат във формата, могат да научат повече и по време на информационните събития в 5-те града домакини, подробности за които ще бъдат публикувани на predizvikatelstvoto.bg.