С програма за туристическа реклама Бургас ще привлича туристи целогодишно

Общинските съветници в Бургас приеха Годишната програма за туристическа реклама на Общината за 2017 година. Идеята е на общинският съветник и председател на постоянната комисия по туризъм  Живко Табаков. Неговата докладната записка бе приета с 38 гласа „за“ нито един „против“ и 1 „въздържал се“. Програмата очертава стратегията, чрез която Бургас ще се рекламира и ще привлича туристи.
Програмата цели Бургас да се превърне в целогодишна атрактивна туристическа дестинация.

Маркетинговите цели, които община Бургас си поставя за 2017 г., включват диверсификация на предлагания туристически продукт; привличане на нови пазари и разширяване позициите на вече съществуващите; увеличаване броя на мероприятията, които се провеждат на територията на общината с цел превръщането й в целогодишна туристическа дестинация.
Тези цели общината ще изпълни чрез  широкомащабна рекламна кампания по интернет, телевизия и печат.
Рекламата ще е насочена към хора от всички възрастови групи. Проучване е показало, че най-младите, на възраст от 15 до 24 години, са склонни да отидат на почивка с цел посещение на определено събитие, да посетят приятели, роднини или семейство, на море. По-възрастните – до 54 години предпочитат почивка на море, както и посещение на културни и спортни прояви. Туристите на възраст над 55 години посочват като основна причина за почивка да посетят роднини и приятели, спа центрове и културни събития.
Посетителите с висше образование на възраст между 40-54 години и тези над 55 години са склонни да предпочитат почивка сред природата, да посетят културни и спортни мероприятия за разлика от тези със средно и основно образование.

Община Бургас разполага с 3483 легла в хотелски клъстери, хижи, къщи за гости и семейни хотели.
Статистиката сочи, че през 2015 г.  Бургас и кварталите му са посетени от 369 030 чужденци и 41 143 българи,  а от 1 януари 2016 г. до 30 септември 2016 г. – от 35 459 чужденци и 78 627  българи .

От справката по пазари е видно какъв е делът по страни като: Турция – 15 %, Русия – с 11 %, Германия – с 7.05 %, Италия – с 6.16 %, Гърция – 4.72 %, Румъния – 4.39 %, Полша – 3.33 %, Украйна – 3.30 % и др.

Изводите  от статистическите данни са, че:  Бургас продължава да играе ролята на транспортно-разпределителен възел; голям е делът на българските граждани – 18.98 % , занимаващи се с бизнес пътувания, посещения на културни прояви и на гости при близки хора; от чуждестранните граждани определящ е делът на гражданите на Турция, Русия, Германия, Италия, Румъния, Полша, Украйна.

Мерките за превръщане на града в предпочитана дестинация за отдих и развлечения са заложени в Годишната програма за туристическа реклама.  Те предвиждат и онлайн реклама за доразвиване на туристическия портал www.gotoburgas.com, включително в социалните мрежи; съвместен e-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; поставяне на банери в сайтове на големи туроператори, туристически сайтове; участие на Община Бургас в създаването на първия туристически картографски атлас за район „Южно Черноморие”.
Телевизионна реклама включва излъчване на рекламни филми за община Бургас; изработка и заснемане на нови тематични видеоклипове, които да представят Бургас като целогодишна туристическа дестинация с неговите алтернативни форми на туризъм; изработка на тематични клипове с известни български и чуждестранни личности, посетили морския град.
Печатна реклама включва публикуване на рекламни карета за община Бургас в нашата и чуждестранната преса със съдействието на чуждите посолства и представителства в града; изработване  на  актуални печатни материали за отделните туристически продукти и обекти, които искаме да бъдат промотирани.
Рекламната стратегия предвижда също и привличане на големи събития, конференции и срещи с международна значимост, партньорство по време на големи спортни и културни събития. Подготовка и провеждане на бирен фест, рибен фестивал, Дни на българската национална кухня и др. Покани за участие в концерти на водещи музиканти от национална и европейска величина. Провеждане на Черноморско туристическо изложение с участието на фирми от Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Турция. Организиране на конкурси на регионално, национално и международно ниво, разработване на тематични екскурзии и др. Участия в национални и международни туристически изложения, форуми и други събития.