През февруари стартира изпълнението на още един голям инфраструктурен проект – цялостно обновление на надлеза между бул. „Иван Вазов“ и стадион „Черноморец“. Оттам ще минава маршрутът на новата бърза автобусна линия, а голямата цел е бургазлии да пътуват два пъти по-бързо с обществения транспорт от едната до другата крайна точка на града: „Меден рудник“ – „Изгрев“. Това ще стане факт след финализирането на проекта „Интегриран градски транспорт“ ДБФП № BG161PO001/1.5-01/2010/01, в чиито рамки се извършва обновлението на надлеза. Той се изпълнява от Община Бургас в качеството й на бенефициент по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие.
Настоящото състояние на надлеза не е добро. Амортизацията е предизвикала напукване на настилката. Забелязват се разрушения и коловози в големи по дължина участъци, успоредни на бордюрите. На места армировката е оголена и корозирала. Един от най-сериозните проблеми е деградацията на хидроизолацията.
Предстои буквално да се премахне цялото покритие на надлеза и след това да се изгради отново, което ще удължи с десетилетия експлоатационната годност на съоръжението.
В изготвения технически проект за обновяване са предвидени следните дейности:
– Ще се демонтират парапетите и предпазните стоманени огради върху тротоарните блокове;
– Ще се разруши горната повърхност на корнизите и на тротоарните блокове при запазване на съществуващите тръби с комуникации;
– Ще се разрушат всички пластове над пътната плоча – асфалтовата настилка, предпазен бетон, хидроизолация и изравнителен бетон;
– Ще се демонтират отводнителите;
– Ще се демонтират предпазните мрежи над ЖП линията;
– Ще се демонтират износените преходни конструкции за дилатационните фуги;
– Ще се изпълнят нови тротоарни блокове от бетон;
– Ще се монтират нови преходни конструкции за дилатационните фуги на надлеза;
– Ще се монтират нови чугунени отводнители и ще се подобри отводнителната система;
– Ще се монтира нова предпазна мрежа над електрифицираните ЖП коловози;
– Ще се положи нов пласт от изравнителен бетон върху пътната плоча, в съответствие с новото нивелетно решение;
– Ще се положи нова хидроизолация;
– Ще се положи нова асфалтобетонна настилка в два пласта;
– Върху тротоарните блокове ще се монтират нов пешеходен парапет с височина 110 см. и нова ограничителна система за превозни средства;
– Ще се монтират нови капаци на ревизионните шахти;
– Ще се почисти оголената и корозирала армировка на надлеза и ще се възстанови бетоновото покритие на елементите чрез подходящи саниращи системи.
При изпълнение на ремонта ще бъде въведена временна организация, с която да се осъществи необходимата проводимост на автомобилното движение.