Телефоните на Вело Бургас с добавена стойност

В първия български вело-град неприятните издненади следват една след друга

 

Голямата гордост на Общината – Вело Бургас, се оказва финансов сюрприз за клиентите му. Една от най-рекламираните услуги спестява на потребителите определена информация и така удоволствието да караш велосипед из морския град може да излезе солено.

Телефоните 070011356 и 1356, които Община Бургас използва за кол центъра на услугата Вело Бургас, са с добавена стойност, показа проверка на информационен сайт „На брега“.

Хората, които вече са опитвали да вземат велосипед под наем знаят, че е много вероятно да се сблъскат с куп недоразумения – несъвместимост между велостоянките, софтуерът не отчита връщане на колелото, минутите текат и отнемат от ваучера пари и пр.  Всичко това  налага да се позвъни на оператор. Той обикновено не успява да помогне – тези проблеми са извън компетенциите или правомощията му. Разговорът се проточва, сметката за телефон се натрупва, а никъде не е указано какъв точно е номерът, от който се очаква помощ. Изненадата  ще дойде в края на месеца. Дори и тарифният план на клиента да предвижда  5000 безплатни минути за национални или международни разговори, обаждането към номер 070011356 ще начисли допълнителни суми. Така джобът на запаления велосипедист  ще олекне два пъти – веднъж от източените от ваучера му пари, после и от високо тарифния телефон. И скоро  всички усилия на местната власт да убеди бургазлии, че използването на велосипед под наем е евтиният и предпочитан начин за придвижване ще останат безплодни.

„Обаждания към номера 0700 се таксуват по 0,32 лв./мин. с ДДС за обаждане от мобилен номер нa Telenor и по 0,12 лв./мин. с ДДС за обаждане от фиксиран номер нa Telenor.“, пише в сайта на Теленор. При Mtel цените вървят от 0,21 лв./мин до 0,29 лв./мин.

10-110-1413100991Точно тази подробност е пропусната в картата за велосипед под наем, както и на самите киоски. Няма я и в общите условия за ползване на услугата в сайта на проект „Интегриран градски транспорт на Бургас”. Потребителите са подведени.

Но това е само една от неприятните изненади при ползването на общинската велосипедна услуга. Велоалеи, които свършват в нищото или са начертани на мястото на тротоари, счупени колела, неработещ софтуер, липса на велостоянки в централните градски част, допълнителни разходи за телефонни разговори… дотук ще спрем, защото май се оказва, че привилегията Бургас да е първият вело-град в България  все още е повече мечта, отколкото реалност.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!