След хотелиерите, фалитът на „Томас Кук” удря транспортните фирми

След  фалита на британския туроператор „Томас Кук”, ефектът на доминото вече удря и транспортните фирми, заяви Златко Димитров, изпълнителен директор на „Слънчев бряг” АД. Както и всеки друг бизнес, обвързан с туризма, транспортните фирми преживяха тежък сезон през 2019 г. Прогнозите за лято2020 са за още по-труден сезон.

Според Златко Димитров туристическият бизнес на територията на община Несебър е достатъчно опитен и гъвкав, за да излезе от затруднението.  В началото на миналия сезон, който също започна трудно, 4 и 5-звездните хотели са успели да предложат специални оферти, насочени предимно към българския пазар, за да запълнят и подплатят сезона. Сега обаче има много хотели с голяма задлъжнялост. На по-малките от тях наистина ще е нужна помощ – най-вече с комуникативна кампания, реклама, обръщане към пазари, които най-бързо могат да реагират в момента.

„Както и министър Ангелкова заяви, държавата няма отношение към договорите между хотелиери и туроператори, още повече при подписване на клауза за разсрочено плащане. Фалитът на един голям туроператор отваря нишата за много други туроператори. В момента е важно тази ниша да се запълни, за да могат да се компенсират загубите. При създалата се ситуация са необходими нови решения. Трябва да бъдем проактивни, да предусещаме събитията, а не да бъдем реактивни и да търсим изходи в последствие, да реагираме в условията на криза.”, коментира Златко Димитров.

Сега туристическият бизнес вече е започнал да насочва посланията си към потенциални туристи, които да се върнат в Слънчев бряг. Предстои транспортните фирми да проявят гъвкавост и да намерят своя правилен модел за решаване на проблемите.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!