Как да се справим с глада по време на пости

В разгара на Великия пост умереното хранене е особено актуално. Интересни предложения за засищането на глада с посна храна дават диетолози и гастроентеролози от различни клиники по света.

Използвайте „антиапетитни” цветове
Тъмно зеленото, синьото, сивото и червеното намаляват желанието за храна. Най-добре е да ползвате съдове за хранене с тези цветове. Количеството храна, което ще изядете, значително ще се намали.

Всеки ден се обаждайте на близките си
Храненето се асоциира с позитивните емоции. Желанието да хапнеш нещо е и емоционален глад. Можете да предотвратите дефицита на добри емоции с различни забавни занимания: кино, театър, разходка в парка, хоби. А когато изпитате непреодолимо желание да ядете, без да сте гладни, обадете се на близък човек и поговорете с него за нещо приятно. Или се качете и слезте няколко пъти по стълбите – леките физически натоварвания пердизвикват хормона на щастието.

Вдишвайте аромата на храната
Ако по време на хранене няколко пъти вдишате дълбото над съдържанието на чинията, ще заситите глада си много по-бързо. Ароматите на храната ускоряват появяванетона сигнала за ситост в главния мозък и по този начин ще изядете по-малко.

Пийте вода със сол
Често хората бъркат жаждата с глада. Затова при безпричинно желание за похапване, изпийте чаша вода, а после изще няколко зрънца сол. Най-добре е да изпивате по 8-10 чаши вода на ден – половин час преди хранене и 2.5 часа след хранене. Със солта трябва да бъдете изключително умерени.

Сутринта – лимон и трици
Две три резенчета лимон и 1-2 супени лъжици трици ще намалят желанието за храна и ще се справят с интоксикацията на организма.

Откажете се от промишлено обработени храни
Хранителните добавки стимулират апетита. Всички промишлено произведени храни изобилстват с тях. Трябва да се знае, че натриевият глутамат /MSG/, натриевият бикарбонат и натриевият йодит също са производни на «бялата смърт».

Включете магнезий, цинк и хром
Магнезият и цинкът ви дават усещане за отмора, тай като позволяват на нервната система да работи без напрпежение. Хромът повишава чувствителността на тъканите към инсулина и отдалечава момента на настъпването на глада. Лесно можете да постигнете това, ако в ежедневната си диета включите спанак, аспержи, тиква, боб, ябълки, орехи, риба.

Спете достатъчно
По време на сън се разтоварва главният мозък. Сънят помага на хората да се „презаредят. Ако той недостига, тялото се стреми да получи енергия чрез храната. Режимът по време на пости трябвада е така организиран, че сутрин да се събиждате не е защото трябва, а защото вече сте се наспали.

За закуска – зърнени храни
Сутрин запасите от гликоген са намалени. Организмът включва на режим „запасявай се” и на обяд – преяждане. Затова трябва да се закусва. А по време на пост най-добре закуската да е от зърнени храни, които са сложни въглехидрати и осигуряват много енергия.

Хранете се разделно и с фибри
Желанието за храна идва с ниското съдържание на глюкоза в кръвта и рязкото му повишаване. Разделното хранене – 5-6 пъти на ден, решава този проблем. Ако 50% от дневниата ви диета съдържа плодове и зеленчуци, бързо ще се заситите, ще отложите следващото хранене, ще получите достатъчно енергия от витамините и микроелементите в тях.

Вълчият апетит и генът на лакомията
Учени от Джорджтаунския унивеситет доказват, че стастта да се поглъща огромно колечество храна е породена от мутацията на нетрофина BDNF, поради което центърът на глада в хипоталмуса не получава сигнал за ситост. Т.е, в момента в който се открие лекарство против тази мутация, на Земята няма да има дебели хора.
Според други учени, обаче, сигналът за ситост се пренася от липтина и инсулина. А функциите на тези вещества могат да бъдат нарушени точно от преяждането.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!