Иван Вълков: Кой е одобрил планирано понижаване на товарооборота и увеличение на персонала в Пристанище Бургас?

Народният представител от ГЕРБ-Бургас  отправи въпрос от трибуната на НС към служебния министър на транспорта Николина Ангелкова какво е финансовото и икономическото състояние на „Пристанище Бургас“ ЕАД за 2013 г.,  както и за периода 1 януари – 1 октомври 2014 г.

„Кой и как е одобрил в края на 2013 г. да бъде заложен план за управление на Пристанище Бургас за следващата година, според който се предвижда реално занижаване на обработените товари с близо 20 % и увеличение на персонала с 15 %. Не е ясно кой в Министерството на транспорта, Дирекция „Управление на държавните дружества“, е разрешил това планиране, нито с какви мотиви го е направил. Подобно нещо е абсурдно. В годишната програма на порта е заложено намаление на приходната част от обработени товари с около 20 %. Като пример мога да посоча, че за първото 9- месечие на 2014 г. са обработени 362 хил. тона. (при планирани 297 хил. тона). За същия период обаче през 2013 г. те са били 399 хил. тона. Това намаление е планирано предварително с ясната идея, че ще според цифрите предприятието ще излезе на печалба, но реално това е загуба. Подобни интерпретации се ползваха във времето на социализма“. Това заяви народният представител от ГЕРБ-Бургас Иван Вълков от трибуната на НС. Той отправи въпрос към служебния министър на транспорта Николина Ангелкова какво е финансовото и икономическото състояние на „Пристанище Бургас“ ЕАД за 2013 г. както и за периода 1 януари – 1 октомври 2014 г.
Бургаският депутат коментира и друг притеснителен факт. „По неясен начин е увеличен и списъчният състав в пристанището. Към 1.10.2014 г. той е бил 240 души, а към май 2013 г.-207. Оказва се, че по време на правителството на Орешарски персоналът е бил увеличен с близо 33 души, какво е наложило това обаче- не става ясно. Увеличението на служителите при заложен план за намаляване на товарооборота води и до намаляване на конкурентноспособността. С 22% има намаляване на обработените товари на един зает. Това съществено намалява конкурентноспособността на държавния оператор на територията на бургаския порт“, допълни Иван Вълков.
Служебният министър Ангелкова заяви, че една от основните задачи пред служебния кабинет е била именно подобряване на финансово състояние на държавните предприятия. Тя призна, че по време на нейното управление е открито нереалистично планиране в бургаското пристанище и това е довело до решение за промяна в управлението му. Стига се до смяна на двама души в в борда на директорите.
„Въпросът да стане ясно какво точно се е случило в бургаското пристанище през последната година и половина и какво е реалното състояние на порта е мой ангажимент, който поех пред бургаската общественост. Пристанище Бургас е едно от основните пристанища на България с голямо международно значение, то е част от трансевропейската транспортна мрежа – ТЕN-T и ще продължи все повече да се развива. Това ще бъде възможно, само след като се постигне баланс и устойчивост във финансовата и икономическата политика и ясно се очертаят проблемите и целите“, категоричен бе Иван Вълков.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!