Една трета от сигналите на тел. 112 са фалшиви

Около 1/3 от сигнали, подадени на тел. 112 са фалшиви, каза на пресконференция началникът на районния център Наталия Миткова. Изгубих си личната карта, нямаме вода, или пък къде да си платя тока, са най-честите въпроси, задавани от гражданите на спешния телефон. Понякога и деца го ползват за игра или пък несъвестни граждани лъжат съвсем умишлен. Има и обаждания от граждани, които набират номера и затварят. Това налага проверка от оператора, за да се убеди, че лицето не е в беда. Подобни случаи ограничават времето за работа по реалните сигнали, каза Николова. Според Закона за националната система 112 за нерегламентирани обаждания глобата е от 200 до хиляда лева, а за фалшиви е от две до 5 хиляди лева. В случай на повече ангажирани екипи и по-голяма продължителност на проверката, тя може да скочи до 10-20 хил. лв.

Днес службите за спешно реагиране отпразнуваха Европейския ден на телефон 112 в зала “Петя Дубарова” на КЦ “Морско Казино”. Те направиха равносметка и стигнаха до извода, че хората все още не знаят точните функции на телефона и го използват за информация. За да се разясни истинското предназначение на телефона, днес бе направена презентация.

„112 е телефон само за спешни повиквания и на него трябва да се обаждат хора, които имат нужда от компетентността на службите за спешно реагиране – полиция, пожарна, спешна помощ, планинска и морска спасителни служби“, подчерта Наталия Николова.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!