КЗП съветва как да реагираме при разминаване с резервацията ни за лятна почивка

КЗП съветва как да реагираме при разминаване с резервацията ни за лятна почивка

Експертите от Комисията за защита на потребителите съветват как да постъпим при разминаване с резервацията за лятна почивка. Съветите са публикувани в сайта на комисията. Предлагаме част от тях, които се отнасят към най-често срещаните ситуации при ползването на туристически услуги през лятото.  

  • Защо е важно хотелът да бъде категоризиран?

По категорията на мястото, където ще се настаните, Вие можете да си изградите представа какво Ви очаква там. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.     

 

  • Задължителен ли е ценоразписът на нощувките и на допълнителните услуги?

Хотелиерът е длъжен да постави такъв ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.

 

  • Какво задължително трябва да има в СПА хотел?

Един хотел може да се рекламира по този начин само ако притежава сертифициран СПА център. Този СПА център трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например, парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.

 

  • Какво да очаквам от All Inclusive-а?

Когато сте избрали хотел на база ол инклузив, Вие можете да очаквате той да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар/ (най-често следобедната закуска).

 

  • Какво да направя, ако част от обещаните услуги ми бъдат отказани?

Мястото за настаняване следва да има готовността да Ви предостави всичко обещано. Вие имате право да получите в пълния обем всички услуги, които са били рекламирани и за които сте заплатили. В противен случай поискайте компенсация – други подходящи за Вас услуги или отбив от цената.   

 

  • Как да реагирам при драстично разминаване между офертата в интернет и реалността?

Ако на място откриете сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, обърнете се към търговеца, на когото сте заплатили. Настоявайте за изясняване на ситуацията и за компенсация.  

 

Остави коментар

*

Facebook
SHARE
Следи чрез Email
Google+
http://nabrega.bg/%D0%BA%D0%B7%D0%BF-%D1%81%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B2%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BC%D0%B8.html">
Pinterest
RSS